Niewyobrażalne jest ile energii zużywa się każdego roku, aby ludzkość mogła cieszyć się wszystkimi dobrodziejstwami stworzonej przez siebie cywilizacji. Każdego dnia na najbardziej podstawowe potrzeby ludzkie przeznacza się ogromną ilość energii, a przecież ludzi wciąż przybywa. Naturalne rezerwy planety maleją, a z roku na rok wykorzystujemy ich coraz więcej. Nasze pokolenie wciąż może swobodnie korzystać ze wszystkich dóbr Ziemi, ale dla naszych dzieci pozostanie niewiele. Przy pomocy naturalnych i odnawialnych źródeł energii, planeta może się odbudować w ciągu kilkudziesięciu lat.

Polska podąża śladem innych państw

W związku z tym, Grenlandia podjęła decyzję o zamianie korzystania ropy naftowej na rzecz OZE, aby wyjść naprzeciw przyszłości odmawiając sponsorowania badań naftowych, a zamiast tego decydując się właśnie na odnawialne źródła energii. Polska podejmuje te same kroki w kierunku postępu, wykorzystując panele słoneczne chociażby w transporcie kolejowym. Dzięki wykorzystaniu temu możliwe będzie zaoszczędzenie około 5% rocznego zużycia energii. Skutkiem tej decyzji będzie zmniejszenie śladu węglowego.

Działania podjęte w Trójmieście

        PKM SA zainstalowało moduły monokrystaliczne, które cechują się wysoką jakością oraz niską awaryjnością. Panele z zasady służą do 25 lat, dzięki czemu kosztowna instalacja zwróci się w ciągu 8 lat. Dla spółki jest to bardzo atrakcyjna wizja ze względu na brak dotacji. Sprawi to również, że nie będzie musiała oddawać nadmiaru wyprodukowanej przez instalację energii. Inwestowanie z własnego budżetu jest dość trudne, a czekanie na zwrot takiego przedsięwzięcia to plan długoterminowy, ale mimo wszystko warty nakładów pieniężnych.

Branża kolejowa zdecydowała się na takie zmiany z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, w ostatecznym rozrachunku jest to rozwiązanie tańsze, bo koszty korzystania z energii zmniejszają się, a same OZE wymagają po prostu mniejszych wydatków i uwagi w szerszej perspektywie. Po drugie, 95% wyprodukowanej energii będzie wykorzystywane bezpośrednio przez kolej. Panele słoneczne pozwalają zasilić pociąg prędkością 160 km na godzinę bez szkody dla środowiska, równocześnie oszczędzając fundusze firmy.

       Krótko mówiąc – instalacja paneli słonecznych jest wygodna i korzystna. Branża fotowoltaiczna w Polsce prężnie się rozwija, przez co poniesione koszty opłacają się, a długoterminowo, razem dążymy do lepszej przyszłości nie tylko dla naszych dzieci, ale również naszej planety.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Spis treści

Zobacz również

Podobne wpisy

Prąd 4.0 – Program dofinansowań dla magazynów energii, kiedy?

Aktualnie funkcjonujący plan, figurujący na oficjalnej stronie rządowej zakłada finansowanie dla przyszłych prosumentów w ramach mikroinstalacji fotowoltaicznych. Finansowanie obejmuje przedsięwzięcia polegające na zakupie i montażu fotowoltaiki – o zainstalowanej mocy

Łamigłówka matematyczna

Jeśli jeden panel wygeneruje X energii w ciągu dnia, to ile paneli potrzebuję do zasilenia klimatyzatora przez 1h? Jak obliczyć to, ile energii wyprodukuje dla nas panel słoneczny? Ponieważ na

Recykling paneli słonecznych

Wraz dynamicznym rozwojem sektora OZE, zwiększa się liczba użytkowników zielonych technologii. Powstają kolejne moduły, które – jak wszystko – po pewnym czasie ulegają przedawnieniu. Z tego względu w różnych częściach